Ich bin mir selbst!

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Teddy - 10 januari 2013 05:06

Hejsan alla mina underbart fantastiska vänner och följare. Fast att jag inte bloggat sedan den 24 december 2012 och vi nu är inne tio hela dagar i 2013, så har jag fortfarande besökare. Ni är helt underbara och jag som är så dumma mot er, mycket smäll på fingrarna, är vad jag förtjänar. Ni klickar er in på min blogg och jag uppdaterar den inte ens, det tycker jag är förjävligt. Inte av er alltså, utan av mig, ni som följer mig skall ju ha något att läsa. Det är min enda uppgift och jag klarar inte den, jag måste vara en hemsk människa alltså! Jag har alltid skyllt på att jag haft mycket att göra eller att jag varit sjuk, men jag kan inte göra detta nu, för det skulle vara en lögn. Jag är förvisso sjukskriven, men det hindrar inte mig, för att uppdatera till er. Så jag har inget mer att säga, än att säga, FÖRLÅT! Det är det enda ordet jag kan säga till er, för jag har som sagt ingen förklaring, jag är la bara allmänt lat och inte orkar trycka mig in på bloggen!

Men i alla fall, jag får la försöka skriva vad jag gjort sedan julafton, mitt senaste inlägg. Jag har bland annat köpt en ny laptop, på MediaMarkt, eftersom jag fick presentkort där ifrån i julklapp. Blev jätte nöjd för det, eftersom jag ville ha en ny laptop. Men jag skall ditt idag har jag tänkt, och skälla på dem lite, eftersom den är högljudd som fan och blir bara segare och segare för var dag. Kartongen var sönder och tejpad när jag fick den, men säljaren sa, allting finns i den och det skall inte var några problem. Men resultat är ändå att jag fick en dator med något slags problem, eftersom den är som den är, och det gillar inte jag. Så nu är det upp till MediaMarkt, att visa vad dem har för service, annars är det definitivt sista gången dem har mig som kund där. Men jag tror nog det löser sig, annars får jag la ta och hota dem, med batong och yxa J hahah. Nej skämt och sidor, det skulle jag inte gjort, men jag tänker ju inte ge mig precis. Det kan jag lovar att jag inte tänker göra!


Ojdå, det blev mycket om MediaMarkt, men så blir det la om man är smått sur. Men det är ju långt ifrån allt jag gjort sedan sist. Det har ju varit nyårsafton också, inte för jag gjorde något speciellt, men jag satt ju inte och ruttnade framför datorn. Jag åt först middag uppe hos mamma, med mormor, Kalle, pappa och så Beatrice. Sedan satt vi där en stund och tittade på tv och snackade lite. Sedan så ringde Tobias och ville jag skulle komma till Louise, för att hålla dem sällskap, så det blev att Dennis fick köra mig till henne. Eftersom han ändå var en sväng hos mamma just då, så tyckte jag, att det var alldeles perfekt. Sen tillbringade man kvällen och natten där, det blev även att man var där en natt till, men vi hade skoj i alla fall så jag skall inte klaga. Jag och Tobias drack öl och delade på en cigarr, som han köpt, vid tolvslaget. Inga raketer blev det i år, och det var rätt skönt, fan första året man stod inne/på balkongen och tittade. Men det var skoj det med, man slapp i alla fall smälla upp sina pengar, för det är det man gör.


Ny dator och nyårsafton med Louise & Tobias, lite träning och promenad, ja det är la det som hänt i stort sätt. Klart lite smått och gott har ju också hänt, men det är mest vardagsgrejer, som man brukar eller måste göra.


Skall börja praktiken igen, nästa vecka på tisdag, känns rätt skönt att komma igång igen. Säg vad man vill om arbetslivet, men man är jävligt glad att ha något att göra, för man blir knäpp av att gå hemma. Funderar fortfarande på att börja plugga igen, men har inte fattat beslut, det är ett problem jag har att inte kunna bestämma mig. Vet inte om jag vill, tillbaka till skolbänken, men samtidigt vill jag ha en utbildning i ryggen. Men jag får se hur jag gör, får återkomma med det svaret senare, när jag bestämt mig vill säga.


Jag hoppas i alla fall att ni har haft en bra jul och en härlig nyårsafton. Hoppas även på att detta året, blir lite bättre, än det förra. Men det får man se, inget man kan spå i precis, eller ju visa säger man kan men vet det fan om jag tror på det.


Nu har ni fått ett lite längre inlägg, än vanligt, och jag lovar att jag skall skärpa mig. Skall uppdatera dagligen till er, så ni som följer mig, har något att följa. Skulle egentligen också ändra min profil bild och bakgrund idag, men får vänta till jag fixat min stationära, eller också fått en laptop som fungerar som den skall.


Men ni får ha det så bra, så hörs vi antagligen senare idag, eller också imorgon. Beror lite på vad jag gör, och inte gör, idag!


Puss Och Kram till er alla… och kom ihåg, NI ÄR UNDERBARA!! 

Ovido - Quiz & Flashcards