Ich bin mir selbst!

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Tisdag, ny dag och praktik

Av Teddy - 15 januari 2013 06:05

God morgon på er allihop. 

Pigg och Vaken? Nja, det kan jag nog inte säga att jag är idag. Men nu är det Tisdag, villket innebär praktik, och som jag har sagt innan skall det bli jäkligt skönt. Hur länge jag nu kommer vara på jysk, stora Bernstorp, vet jag inte än. Jag väntar på svar, av min handläggare på AF, om mitt önskemål om att läsa upp min engelska. Får börja med engelskan, sedan blir det till att söka vidare, helst till jurist. Men som sagt alltid bättre att läsa upp engelskan först, även om jag har tillräckligt betyg, så är det lättar att komma in om har mer betyg även i engelska. 


Men nu blir det att käka lite frukost, duscha och sedan bege sig till bussen. Men utan stress, börjar inte förrän 10 liksom, men gillar att vara där lite innan. 


Jag läste föresten en artikel igår, om en 15 åring som bruttit sig in i ett skåp på "Bulltofta Träningscenter" och där stullit värdesaker och bilnycklar, han hade även tagit bilen som stod på parkeringen. Detta var den femte olovliga händelse, som den 15 årige killen, misstänktes för under söndagen. 

Artikel till sydsvenskan: http://www.sydsvenskan.se/malmo/krock-och-olovlig-korning/


Jag personligen tror, att om det funnits fler fritidslokeler, så hade inte en sån här sak hänt. För detta är bevis för att de unga i samhället har tråkigt. Men försök att tala om detta för, regeringsidioterna eller de som sitter i kommunfullmäktige, men dem är ju så tröga så det är knappt sant. Deras prioriteringar är att stänga fritidslokalerna  och lägga pengarna, på polis/räddningspersonal i samhället, men lägg dem pengarna på lokaler och aktiviteter till ungdomarna istället. För då skall ni få se att ungdomsproblemen minska radikalt, och då behöver ni inte lägga pengarna på polisen. Men nä, så tänker inte de jävla korkade folket som sitter i makten, dem är så jävla tröga så det finns inte. Ursäkta uttrycket här kanske, men så är det, och det måste fan komma fram någon gång i ljuset. 


Men ja, nu har jag inte mer att skriva om, men kommentera gärna om ämnet hade varit kul om där fler som vågar yttra sig. Nu skall jag käka lite frukost och fixa mig, så vi höres senare.. 

Kram på er allihop och ha nu en underbar Tisdag :).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teddy - 28 mars 2013 23:10

... Japp ni läste rätt! :)   Jag flyttar från "t3ddy.bloggplatsen.se" till min nya blogg "http://teddygk.blogspot.se/" .. Det blir ett helt nytt liv och nya utmaningar. Plus att det blir nya överaskningar till er...   Så från o med nu är de...

Av Teddy - 28 mars 2013 23:10

... Japp ni läste rätt! :)   Jag flyttar från "t3ddy.bloggplatsen.se" till min nya blogg "http://teddygk.blogspot.se/" .. Det blir ett helt nytt liv och nya utmaningar. Plus att det blir nya överaskningar till er...   Så från o med nu är de...

Av Teddy - 8 februari 2013 06:56

Idag är det äntligen fredag och helgen är hos oss. Klockan är nu 06:44 och jag är vaken, faktiskt ganska pigg, ovanligt pigg faktiskt. Jag har sovit i drygt tre timmar, jag hatar att inte kunna somna på kvällarna, när man skall upp dagen efter. Men n...

Av Teddy - 7 februari 2013 19:57

Jag är nu åter här igen, efter drygt en vecka, men jag har inte riktigt haft tid, att skriva varje dag. För det första så har jag praktik varje dag, plus att jag vaknat ungefär en timme innan jag skall börja, vilket jag måste ändra på. Ändrar jag på ...

Av Teddy - 31 januari 2013 21:01

Nu har jag varit olydig igen, har inte bloggat på lite mer än en vecka, närmare bestämt sen tisdagen den 22:a januari.    Men jag har haft mycket att göra nu med praktiken och möten. jag har även sökt till Uppsal universitet, som jag kötat om nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards