Ich bin mir selbst!

Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

En helt vanlig dag, God Morgon Torsdag

Av Teddy - 17 januari 2013 07:50

Hej Hej och åter hej. Igår så somnade man också jäkligt tidig, nämligen vid 17 tiden, men jag sov ända till 7 imorse. Okej jag vaknade till vid 22 och 03, men var vaken i kanske högst 30 min, så ingen kan säga att jag inte har sovit :). Måste har varit extremt trött eller nåt, för att så här mycker brukar inte jag kunna sova, nästan lite skrämmande faktiskt. 


Men nu blir det en helt vanlig dag, praktik först och sedan blir det väl en tur förbi gymmet, mycket mer tror jag inte händer. Men det är klart, man skall aldrig säga aldrig, kanske händer nåt skoj på vägen någonstans :).


Läste en artikel i sydsvenskan idag, eller ja läste några stycken, men hittade en som är relevant med det jag skrev i Tisdags. Nämligen 4-5 ungdomar, som under 20 min, rånade och misshandlade tre olika personer i slottstaden området i malmö. Vad jag tycker är relevant med en ensam som gör fem olika brott på en dag? Jo det är det, om du frågar mig, för vi har exakt samma problem. Se till att öppna lite fritidslokaler och ha lite aktiviteter för ungdomarna, så skall ni se att detta inte händer. Exakt därför är detta relevant med det som jag skrev om i Tisdags! 

Jag menar som så, ungdomarna har tråkigt och sitter och funderar på vad dem skall göra. Antagligen är det som så, säger inte att det är så hela tiden, att dem sitter och hetsar varandra till att begå såna här våldsbrott. För att dem inte ha några andra saker att göra och dem inte vill visa sig fega för sina kamrater. Med andra ord, det är staten/kommunens fel, kan är att ta i men så anser jag. För att det är dem som inte vill bygga fler fritidslokaler, det är dem som inte vill göra mer för ungdomarna, det är dem och ingen annan som egenligen skall ta på sig såna här våldsbrott. Självklar är det fel av ungdomarna, men det är minst lika fel av kommunen som inte vill göra mer för dem. 

Om vi nu tar detta ett steg längre och säger att dem blir grippna och lagförda. Dem kanske till och med kommer till tingsrätten, men är detta då första gången, så får dem endast dagsböter, för det är så vårt rättsystem funkar. Men nu har dem fortfarande ingen att hitta på med, vilket till 50 procent, leder till att dem tillslut gör om samma sak igen. Detta kan dem hålla på med hur mycket som helst, dem blir gripna och hamnar i tingsrätten, detta blir deras vardag. För att dem inte ha något annat att göra. Detta kommer senare att leda till fängelse, för att det har upprepas, för många gånger. Men fängelse är inte heller rätt sätt, i fängelset har dem stora chanser att komma i kontakt med riktiga krimminella, komma med i nätverk och så vidare. Detta är så det funkar och för många, kanske inte alla, men många gängmedlemmar och högt krimminella börjar sitt liv med.

Istället för att ta tag i saken istället och ha mer ungdomslokaler, civilklädda poliser och anordna aktiviter för ungdomarna. Jag kan lova att om staten/kommunen bara att satsat på detta, så hade samhället sätt ut på ett helt annat sätt. Men att få vårt samhälle att lyssna, är lika lätt som att hitta en nål i universum, vilket är svårt. 


Men nu har jag faktiskt inte tid med att skriva mycker mer, länk till artikel; http://www.sydsvenskan.se/malmo/tre-valdsbrott-pa-20-minuter/, och som sakt kommentera gärna om ämnet. 


Kram Och Hej allihop :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teddy - 28 mars 2013 23:10

... Japp ni läste rätt! :)   Jag flyttar från "t3ddy.bloggplatsen.se" till min nya blogg "http://teddygk.blogspot.se/" .. Det blir ett helt nytt liv och nya utmaningar. Plus att det blir nya överaskningar till er...   Så från o med nu är de...

Av Teddy - 28 mars 2013 23:10

... Japp ni läste rätt! :)   Jag flyttar från "t3ddy.bloggplatsen.se" till min nya blogg "http://teddygk.blogspot.se/" .. Det blir ett helt nytt liv och nya utmaningar. Plus att det blir nya överaskningar till er...   Så från o med nu är de...

Av Teddy - 8 februari 2013 06:56

Idag är det äntligen fredag och helgen är hos oss. Klockan är nu 06:44 och jag är vaken, faktiskt ganska pigg, ovanligt pigg faktiskt. Jag har sovit i drygt tre timmar, jag hatar att inte kunna somna på kvällarna, när man skall upp dagen efter. Men n...

Av Teddy - 7 februari 2013 19:57

Jag är nu åter här igen, efter drygt en vecka, men jag har inte riktigt haft tid, att skriva varje dag. För det första så har jag praktik varje dag, plus att jag vaknat ungefär en timme innan jag skall börja, vilket jag måste ändra på. Ändrar jag på ...

Av Teddy - 31 januari 2013 21:01

Nu har jag varit olydig igen, har inte bloggat på lite mer än en vecka, närmare bestämt sen tisdagen den 22:a januari.    Men jag har haft mycket att göra nu med praktiken och möten. jag har även sökt till Uppsal universitet, som jag kötat om nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards