Ich bin mir selbst!

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Teddy - 3 december 2012 12:28

Detta har hänt i mitt liv sedan måndagen den 24 september!


Tänkte försöka ge en favorit i repris om mitt liv sedan jag bloggade sist, alltså lite mer än 2 månader sedan. Jag kan inte skriva i detalj om varje sekund precis, men jag ska försöak skriva om vad som har hänt, i stora drag, så ni vet lite i alla fall.


Som jag skrev i mitt inlägg i morse, så har jag nu börjat på arbetspraktik, även kallad arbetsträning, på jysk ute i St Bernstorp. För er som inte vet så ligger St Bernstorp i utkanten av malmö, det tillhör rent teoretiskt arlöv, men vi säger malmö. Denna praktik, har jag fått igenom Misa, ett privat bolag, som jobbar med arbetsförmedlingen. Främst med personer med Aspergers Syndrom, men dem jobbar även med andra diganoser. Så har du en diagnos, av något slag och är arbetslös, så säg till din handläggare på arbetsförmedlingen att du vill gå med i Misa. Dem är skit bra, plus att där hjälper dem en till hundra procent. Som sagt du måste ha en diagnos och jag tror även du måste vara med i jobbgarantin för unga, sen vet jag inte riktigt hur det funkar, men jag tror du måste bo i närheten av malmö/lund. Men oavsett vilket, det skadar inte om du pratar med din handläggare i alla fall, Misa är riktigt bra stöd och hjälp. Jag ska starkt erkänna att jag inte gillade tanken från början och det är mycket för att jag inte vill bli behandlad annorlunda, för att jag har Aspergers, men nu när jag väl är hos Misa så kan jag med handen på hjärtat säga; Det är det bästa som hänt!


Vad har då mer hänt? Den största förändringen var nog detta jag skrev här ovanför. Men visst två månader är relativ länge och jag har ju inte suttit och rullat tummarna precis. Förutom att jag är på jysk måndag till torsdag, så har jag gjort det som jag brukar göra. Var ute med vänner, sitta vid dator, umgås med min älskade Louise och även varit på ett o annat möte med både arbetsförmedlingen och socialen. Men annars så tror jag inte det har hänt så mycket mer intressant. Men det är klart kommer jag på något annat så uppdaterar jag er med detsamma och likadant, ni som känner mig, om ni ser att jag har glömt något?! Så skriv det i en kommentar   .


Ojj höll helt på att glömma, jag har ju skaffat en ny lur också, har nu mera Samsung Galaxy S3. Jag älskar den luren, förutom att jag har råkat fått en lite spricka i skrämen. Men det får jag åtgärdar när jag har sexhundra kroner, det är självrisken för telenors försäkring. Men annars funkar telefonen och jag är nöjd med den. Det skall vara samsung och ingen annan skit telefon. Samsung is my life   .


Så nu tror jag att jag fått med det mesta, i annat fall, dem största händelserna.


Bjuder även på två texter som jag skrivit.. Dem är speciellt skrivet till min underbara älskling, Louise, hon är mitt hjärta och den platsen är förevigt upptagen.     


Du är mitt liv, mitt allt, min luft jag andas. Utan dig lever jag ej och utan dig är jag ingenting värt. Du är den jag älskar och det är dig jag vill leva mitt liv med. Jag älskar dig överallt annat på denna jord! Jag älskar dig mer än alla ord! Jag älskar dig mer än va folk kan tro, jag älskar dig dubbelt av all tro. Dem som tror, säger änglar finns i himlen, men jag vet att änglar finns på jorden. Du är min ängel som landat hos mig och jag släpper aldrig iväg dig. Du är den vackraste på denna vår jord, du är den finnaste av allt vårt hav. Jag skulle ge dig en äng med vackra liljor, men kom på att dem ej skulle synas, för du är dubbelt så vacker än alla dem. För mina ögon finns ingen annan än du, du är min allra största ögonsten, min skatt, mitt allt. Jag älskar dig, jag älskar dig. Men det jag verkligen vill ge dig, finns innuti mitt hjärta och själ. Jag älskar dig mest, min största skatt, min älskling. 


&


Jag älskar dig och kommer aldrig släppa taget om dig. Även om vi bråkar och tjafsar, så kommer mitt hjärta stanna hos dig. Du är det bästa som hänt mig, du är den som får mig leva. Utan dig är mitt liv ingenting värt! Du är min ögonsten, mitt liv, mitt allt. Du får mig känna trygghet, värme och kärlek. Du är den som jag aldrig kommer släppa, aldrig kommer kunna leva utan. Du får aldrig lämna mig utanför ditt liv, du får aldrig gå bort från mig. Förlorar jag dig, förlorar jag mitt allt. Du är den finaste och goaste som någonsin kommit in i mitt liv. Du betyder mer för mig än vad jag kan skriva här, du betyder mer än allt i världen. Jag älskar dig och du har för alltid mitt hjärta i dina värma händer. Jag känner hur du ser på mig när jag inte är med dig. Jag känner hur du är med mig när du är bortom mitt öga. Du är den enda jag har vid mig i varje andetag. Jag älskar dig baby nu och för alltid  Glöm aldrig dem små orden; Jag älskar dig 



Lite nytt som kommer komma upp på bloggen är bl.a att jag kommer lägga upp lite recept på goda saker man kan göra. Har ni några önskemål om recept ni vill ha, så säg till, så skall jag se vad jag kan göra. Säg även till om ni vill jag skall göra något annat, för det är som sagt ni som skall läsa och jag som skriver. Jag skriver till er och inte till mig själv, så det är ni som skall bli nöjda o glada.


Men nu säger jag tack o hej för detta inlägg, njut av en låt, av den bästa artisten, så länge.   

Av Teddy - 3 december 2012 08:16

Hej Hej och hemskt mycket Hej   


Jag, Teddy 20, erkänner härmed för er att jag har varit slarvig. Jag har inte bloggat sedan, Måndagen den 24 september, och det är inte helt okej. Men nu skall jag försöka få upp bloggande på topp igen, plus att jag antagligen inom snar framtid kommer flytta min blogg till annan portal, men det får ni veta mer om i god tid. 


Men men, annars är det godmorgon nu och jag skall snart röra mig till bussen, för att åka till jobb/praktiken. Har nämligen fått en arbetspraktik på jysk ute vid stora bernstorp. Om det sedan leder till fast anställning, kan nog bara gud svara på, men jag hoppas på det. Fast att jag egentligen vill jobba med barn, så blir jag så jävla glad om jag får anställning på jysk, ett jobb är liksom alltid ett jobb, hur mycket man än vill jobba med nåt annat egentligen. Jag vill även, så fort jag har pengar, plugga till jurist/advoket. Men att plugga, kostar en hel del pengar, så som sagt "det får i såfall bli när jag har sparat lite"..   


Men nu har jag faktiskt inte mycket mer tid på mig, så måste tyvärr avsluta redan nu. Hade kunnat sitta och skriva betydligt mycket mer till er, men ett sådant inlägg får ni i såfall ha när jag slutat och kommit hem. För nu måste jag dra till bussen annars kommer jag försent och det vill jag absolut inte göra. 


Så ha det gött och hoppas nu jag får tillbaka alla mina trogna läsare, efter detta oförutsäga bloggpausen som jag haft. Lovar att det inte skall hända igen, i alla fall inte utan att i god tid meddella er. Men som sagt jag ska skärpa mig och ett större inlägg kommer senare under dagen, så håll utkik, så missar ni inget. 


HA DET GÖTT SÅ LÄNGE.. SÅ HÖRS VI SENARE   

Ovido - Quiz & Flashcards